İyi Okul

Çocuk eğitimi denildiğinde psikolojiyi, davranışları düşünür; çocuğun hayatındaki en önemli imgelemlerden okulun nasıl olacağını unuturuz. Halbuki kişilerin zihinlerinin şekillendiği yaşlar olan çocuklukta en çok bulundukları yerler olan evler ve okullardır. Okulların tasarımı, işleyişi, nitelikleri çocukların gelişiminde etkin rol oynamaktadır.

Bilindiği gibi renklerin dahi insan psikolojisinde ne kadar etkili olduğu ve algı psikolojisiyle etkin olarak kullanılan bir bilgi olduğu aşikardır. Şu an birçok firma mekan tasarımından logosuna kadar renkleri kullanırken dünyada akıl hastaneleri, bazı özel nitelikli okulların tasarımında da renklere dikkat edildiğini söylemek mümkün. Halbuki şu an ülkemizdeki birçok okul boya masraflarından kaçındığı için okulun kirli gözükmemesi için koyu renklerle okulu boyama telaşı içinde. Ne yazık ki bu noktadan başlayarak, -keşke daha iyi bir noktada olabilseydik- okulların işlevselliğini arttıracak yeniliklere gidilmesi imkansız değildir.

Başarıyı hedefleyen okul nasıl olmalıdır sorusuna cevap verebildikçe aslında bu konuda neler yapabileceğimizi tespit edebiliriz. Başarıya odaklı okul bünyesindeki her donanımıyla eğitime hizmet eder. Öğrencilerin merakını güçlendirir. Duvarları öğrenciler için yeni sorulara yelken açacak, ilgi çekici posterlerle ve öğrencilerin soru işaretlerini cevaplayan bilgilerle doludur. Başarıya kitlenmiş okul, güncel panolarıyla öğrenciye hizmet eder.

Öğrencilerin öğrenmeyi sevdikleri okul, bir topluluğun buluşma noktasıdır ve o topluluğun birlikte yeni işler yapabilmesi için çekirdek yerdir. Bu bağlamda çocukların çeşitli etkinliklere dahil olabilecekleri bir yer olmalıdır. Okul bu şekilde gizil öğrenme işlevini gerçekleştirir. Okullarımızda var olan kulüp etkinliklerinin hem ögrenmeye hizmet etmesi, hem öğrencilerde okul algısının pozitife evrilmesi için aktifleştirmek, okulların başarıya odaklanmışlığını arttıracaktır. Multidisipliner eğitimle bunu gerçekleştirmek mümkündür.

Başarıya odaklanmış okul, idarecilerin ve eğitimcilerin iyi bir iletişimle birlikte çalıştıkları, koordine olabildikleri, farklı zümre öğretmeni bile olsalar ortaklaşa projeler geliştirdikleri kurum olmalıdır. Bu işleyiş öğrencilerde pozitif duyguların yoğunlaşmasını, okul ve eğitime daha hızlı adapte olabilmelerini sağlar.

Yorumlar

Popüler Yayınlar